Ledare sökes

1 september, 2019 av Roger Aronsson

Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr!

Vår målsättning är att få våra scouter att växa som individer för att därigenom göra världen bättre. Vårby Gårds Scoutkår vill att fler barn och ungdomar ska få möjlighet att pröva scouting och vi har vuxit stadigt de senaste åren.

Vi vill erbjuda alla barn och ungdomar som är intresserade en plats i vår verksamhet. För att kunna göra det behöver vi också rekrytera vuxna. Ju fler vi är i varje ledarteam, desto enklare blir det att vara ledare.

Vi behöver framför allt ledare till:
– Spårarscouter, födda år 2008-2009 (8-9år), måndagskvällar, 3-4 ledare
– Upptäckarscouter, födda år 2006-2007 (10-11år), tisdagskvällar 3-4 ledare

För egen del kan jag endast intyga om hur berikande det är att få vara engagerad ledare och få möjlighet att se barn och unga växa som individer. Jag har även fått många fantastiska vänner i de ledare som jag lärt känna i Vårby Gårds Scoutkår.

Om du har några frågor får du gärna kontakta mig!

Jag ser fram mot att träffa era barn och ungdomar på scoutmöten, hajker och läger. Och – jag ser fram mot att träffa nya ledarkollegor.

Scouthälsningar,
Kårordförande