Paddling2015Varbyviken2

Kanoter - perfekt till hajken!

Vi lånar  ut Canadensare/Kanoter mot bidrag för kanotvård enligt prislista. Detta är perfekt för dig som ska anordna kanothajk men det går även att göra kvälls/dagsutfärder från Vårbyviken.
Det finns 7 st av modell Trapper (gula) samt 3 st av liknande men något smalare modell = totalt 10st.

Kanoterna står uppställda på kanotställning som du kan få med dig, men du behöver själv ordna med släp och spännband för att säkra ställningen i släpet. Flytvästar/öskar/kanotvagnar får du med efter behov.

Regler vid kanotlån:

Om inte annat är överenskommet ska en bokningsavgift á 300:- erläggas för att bokning ska gälla. Detta belopp dras av vid slutbetalning, minsta bidrag för båtvård är dock 300:- per utlåningstillfälle.

Bidrag för kanotlån sätts in på Vårby Gårds Scoutkårs plusgiro PG 22 91 87 – 0
• Den som lånar canadensare är ansvarig att de lämnas tillbaka efter överenskommelse
• För bokning som ej nyttjas eller avbokas senare än 7 dagar före tillfället då candadensare ska hämtas återbetalas ej bokningsavgiften. Vid avbokning mindre än 1 dygn ska hela avgiften betalas.
• Den som lånar canadensare är skyldig att ersätta för eventuella skador/förlust av kanoter/utrustning. Eventuella felaktigheter bör påpekas vid utlämning.
• Den som lånar canandensare är ansvarig för säkerheten när man färdas på vatten samt att de är ordentligt säkrade under transport

Minimiavgift 300:-/lånetillfälle

Kväll (max 3h)

tex 18.30 till 21.00

1 eller fler påbörjade dagar

tex helg

Scoutkår/krets/distrikt 50:-/kanot/kväll 75:-/kanot/dag
Annan ideell förening 75:-/kanot/kväll 100:-/kanot/dag
Skola/övriga 100:-/kanot/kväll 150:-/kanot/dag

Kanotställning 300:- (oavsett antal dagar)

Kanotvärdar:

Utlåning sker utifrån att vi hittar tid att hämta/lämna kanoter – hör därför av dig i god tid så ökar det chansen!

Johnny Wallén johnny.wallen75@gmail.com
Andreas Eriksson maz_50@hotmail.com