Medlemsregistret Scoutnet

Alla medlemmar i Scouterna finns i ett medlemsregister som vi kallar Scoutnet.

Som ledare är det bra att aktivera sin användare och genom detta kan du lätta få en bra lista över vilka medlemmar som ingår i avdelningen.

Det är även i Scoutnet som vi 1 gång per år söker statsbidrag.

Det är viktigt att som ledare uppdatera namn+telefon+adresser samt se till att nya som börjar läggs in, samt att de som slutat tas bort. Detta är mycket viktigt eftersom det är här medlemsavgifterna skickas ut.

Du behöver inte själv göra det, utan du kan ta hjälp av vår medlemsregistrerare. Det du kan göra själv är däremot om du vill att uppdatera vilken patrull en scout ingår i, eller exempelvis ändra telefonnr och epostadresser.

Inloggningsida Scoutnet

Närvarorapportering på nätet

För att underlätta närvarorapportering gör vi det numera antingen direkt på en webbsida, finns en mobil anpassad version.

Nya scouter måste läggas upp på hemsidan, därefter kan du lägga in närvaron direkt i appen.

Huddinge kommuns närvarorapportering på nätet

Mobil anpassad sida för närvarorapportering: Lägg till ”http://m.aktivitetskort.se” som en favorit i din mobil

Har du frågor kontakta vår bidragsombud som hjälper till om du behöver inloggningsuppgifter.